Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza dětské kresby jako doplňující prostředek při posuzování školní neúspěšnosti
Vyšatová, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možností nalézt v dětské kresbě projevy, které by mohly pomoci při odkrývání školní neúspěšnosti. Skládá se z teoretické a výzkumné části. Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury a praxe. V první kapitole jsou popsány příčiny a projevy školní neúspěšnosti. Druhá kapitola se zabývá kresbou a kresebnými testy. Ve třetí kapitole popisuji metody a techniky použité v samotném výzkumu. Výzkumná část obsahuje šetření, jehož hlavním cílem bylo potvrdit určité rysy obsahující kresbu neúspěšného žáka. Výsledků šetření bylo dosaženo pomocí kresby, "Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti žáků" autorů Z. Matějčka a M. Vágnerové, analýzy průměru známek a rozhovorů s učitelkami. Cílem práce je charakterizovat projevy neúspěšného žáka v kresbě.
Role učitele a rodiny ve vzdělávání školně neúspěšných žáků na 1. stupni ZŠ
Rakovanová, Anna ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí učitele a rodiny ve vzdělávání školně neúspěšných žáků na 1. stupni ZŠ. První a zároveň nejrozsáhlejší kapitola teoretické části se věnuje vymezení školní neúspěšnosti a jejím různým pojetím, dále se zaměřuje na příčiny školní neúspěšnosti, jejichž zjišťování je pro efektivní práci učitele zcela nevyhnutelné. Příčiny školní neúspěšnosti mohou mimo jiné souviset s rodinou žáka, jejíž roli se věnuje druhá teoretická kapitola. Ta se zaměřuje na vztah mezi rodinou dítěte a jeho školní úspěšností a vymezuje faktory, jimiž jsou školní výkony a výsledky žáků v souvislosti s rodinným prostředím ovlivňovány. Třetí a současně poslední kapitola teoretické části je zaměřena na efektivní postupy práce se školně neúspěšnými žáky a poskytuje ucelený soubor oblastí, které jsou pro podporu školně neúspěšných žáků významné a které zároveň napomáhají potenciálním neúspěchům předcházet. Empirická část diplomové práce je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Cílem této práce je zjistit, jak školní neúspěšnost pojímají učitelé 1. stupně ZŠ a jaké efektivní postupy práce na základě svého pojetí volí. Hlavní výzkumnou metodou jsou rozhovory se třemi učitelkami 2. ročníků ZŠ a jejich následná analýza. Doplňující metodou je pozorování výuky, a to v její prezenční i online podobě....
Analýza dětské kresby jako doplňující prostředek při posuzování školní neúspěšnosti
Vyšatová, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možností nalézt v dětské kresbě projevy, které by mohly pomoci při odkrývání školní neúspěšnosti. Skládá se z teoretické a výzkumné části. Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury a praxe. V první kapitole jsou popsány příčiny a projevy školní neúspěšnosti. Druhá kapitola se zabývá kresbou a kresebnými testy. Ve třetí kapitole popisuji metody a techniky použité v samotném výzkumu. Výzkumná část obsahuje šetření, jehož hlavním cílem bylo potvrdit určité rysy obsahující kresbu neúspěšného žáka. Výsledků šetření bylo dosaženo pomocí kresby, "Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti žáků" autorů Z. Matějčka a M. Vágnerové, analýzy průměru známek a rozhovorů s učitelkami. Cílem práce je charakterizovat projevy neúspěšného žáka v kresbě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.